آشنایی با خواص بیشمار انبه

نصف میوه انبه متوسط معادل یک واحد میوه است و 70 کالری انرژی دارد. طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس است و بسیار آبدار و خوشمزه است. این میوه علاوه بر مصرف خوراکی دارای مصارف متعدد دیگری از جمله طعم دهنده، رنگ دهنده و عطر نیز می‌باشد. انبه یکی از منابع غنی ویتامین A است. همچنین دارای مقادیر کافی ویتامین C، ویتامین B، پتاسیم، کلسیم و آهن است. ویتامین A در تقویت بینایی چشم و حفظ سلامتی دندان ها، پوست، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت های نرم بدن نقش مهمی دارد.

میوه انبه بوی بد دهان را از بین می برد دهان را خوشبو و رنگ چهره را باز می کند، همچنین تقویت کننده دستگاه گوارش است ضمن اینکه باعث شادابی پوست نیز می شود. مصرف انبه تقویت کننده جسم، روح و دستگاه گوارش است و همچنین عطش را رفع می کند، ادرار آور، ملین و برای تقویت معده مفید است.


خواص دیگر درمانی انبه

 

1. فیبر نامحلول موجود در انبه به حذف ضایعات روده بزرگ کمک می‌کند و در درمان یبوست، موثر است.

2. وجود اسید تارتریک، اسید مالیک و اسید سیتریک در این میوه، به حفظ قلیایی بودن مایعات بدن کمک می‌کند.

3. مخلوط شیر و انبه به افزایش وزن بدن کمک می‌کند.

4. عصاره پوست درخت، ساقه، برگ و میوه نرسیده انبه، دارای خواص ضد باکتری هستند.

5. گل‌های خشک شده این میوه، برای درمان اسهال، اسهال خونی مزمن و برخی مشکلات مثانه مفید است.

6. مغز هسته انبه، ضد اسهال است.

7. آنتی اکسیدان‌های موجود در انبه، نقش مهمی را در پیشگیری از سرطان، آنفولانزا و بیماری‌های قلبی ایفا می‌کنند.

8. برخی از فلانوئید‌های موجود در این میوه، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می‌شوند.

9. مصرف انبه برای چاق شدن افراد لاغر مفید است.

10. مربا و ترشی انبه برای تقویت معده مفید است.

/ 2 نظر / 51 بازدید
کامیار شیرافکن

تصویر باز نشد

صبا

سلام دنبال یه جزوه متابولیسم خوب هستم سراغ ندارید